Przedszkolne zabawy z DagaGada

Dzisiaj zabawy przedszkolne.
Jeśli czytasz mojego Facebooka to wiesz, że wróciłam do grupowych zajęć logopedycznych w przedszkolu.
To, co zaproponowałam ostatnio w Jagodowym Przedszkolu bardzo przypadło do gustu moim podopiecznym, ale również Iga w domu bawiła się świetnie (moja córka ma zaszczytną rolę testera) i właśnie dlatego pomyślałam, że koleżanki logopedki może skorzystają z mojego pomysłu w pracy, a rodzice pobawią się tak ze swoimi dzieciakami w domu 🙂

Jak przystało na zajęcia przedszkolne zaczynamy od bajki, która prowokuje do ćwiczenia narządów artykulacyjnych 🙂 „Księżniczka Śmieszka” – bajkę napisałam sama więc nie jest wysokich lotów, ale dobrze opowiedziana bardzo się podoba (no właśnie – nigdy nie czytam bajek logopedycznych, zawsze je opowiadam, taka forma zdecydowanie bardziej pasuje moim dzieciom)
Jeżeli chcesz otrzymać bajkę, napisz do mnie na FB lub zostaw w komentarzu adres email.

Po bajce czas na kreatywność 🙂
Na arkuszu szarego papieru rysujemy zamek księżniczki i Krainę „Śmiecholandii”. W przedszkolu używaliśmy tylko kredek, ale w domu można zaszaleć z farbami i np. malować paluszkami.

W Krainie „Śmiecholandii” mieszkają różne stworzenia, które trzeba odnaleźć i przykleić.
Do misek wsypałam groch, ryż, kaszę i ukryłam w nich filcowe naklejki, zadanie dzieci polega na odszukaniu wszystkich „Śmiecholandiowych” żyjątek i przyklejeniu ich na arkusz na którym wcześniej stworzyliśmy nasze arcydzieło 🙂 (poszukiwanie naklejek w ziarenkach to świetna stymulacja dotykowa, a odklejanie i przyklejanie naklejek to oczywiście motoryka precyzyjna, jakby co to odsyłam do artykułu DagaGada i zabawy rączkami) W domu wymieszałam kaszę jaglaną z płatkami owsianymi (nic innego nie miałam pod ręką hahaha)

Teraz czas na króla, królową i księżniczkę – do tego wykorzystałam kolorowe patyczki i kolorowe druciki, zadanie dzieci polega na zrobieniu fryzur naszym bohaterom (i znowu ćwiczymy rączki) przy okazji nasi bohaterowie robią dziwne miny więc my również możemy jeszcze trochę poćwiczyć języki.

Na koniec wielki bal – tańczymy przy piosence o królu i dmuchamy bańki, pamiętając o tym aby wdech brać noskiem 🙂

Miłej zabawy 🙂

Dagmara Jakubczyk-Szwarc - neurologopedka, terapeutka wczesnej interwencji logopedycznej, certyfikowana terapeutka Castillo Morales, terapeutka metody miofunkcjonalnej.
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *