Zabawy z DagaGada

Lato powoli przechodzi w jesień, wakacje dobiegły końca, baterie naładowane. A może jeszcze tak jedną chwilkę, na momencik cofnąć się do słodkiego plażowania, powspominać błękit morza i błogie lenistwo?

Dzisiaj zaprezentuje Ci zabawę w klimacie wakacyjnym 🙂 ja ten pomysł zrealizowałam na zajęciach z terapii ręki, ale po niewielkich modyfikacjach pewnie świetnie się nada do zajęć logopedycznych.

Będzie Ci potrzebna folia bąbelkowa, arkusz papieru, farby, pędzle, bibuła, kolorowy papier, piasek, muszelki, chwytaki np. szczypce.

Zaczynamy od przyklejenia folii do brystolu. Zanim ją przykleicie, poproś dziecko żeby przez chwilę „powyciskało” bąbelki, to świetna praca dla małych paluszków. Następnie przyklejcie folię  – do klejenia użyjcie kleju który trzeba rozsmarować ręką, dzieci z dużą nadwrażliwością mogą użyć pędzla. Kolejny krok to pomalowanie folii na niebiesko, malujcie palcami, całą ręką, stopami… niech ciało dostanie jak najwięcej informacji dotykowych.

Pierwszy etap za nami. Teraz czas przyozdobić naszą morską głębinę.

Chciałabym powiedzieć, że nie byłabym sobą gdybym z wakacji nie przywiozła tony muszli, muszelek i kamieni… niestety w tym roku był deficyt muszli 🙁 dlatego kupiłam muszelki w sklepie :/ no trzeba sobie jakoś radzić 🙂  Na początek zaczynamy od wybierania muszelek i kamieni z kuwety z piaskiem. Dziecko przy pomocy chwytaków wyciąga muszelki i kamienie. To doskonałe ćwiczenia doskonalące funkcję stabilizacyjną i manipulacyjną rąk (Modyfikacja dla ćwiczeń artykulacyjnych – na kamieniach i muszelkach możesz zapisać ćwiczoną głoskę w izolacji, sylabie czy też wyrazie).

 

Kiedy wszystkie muszle i kamienie zostały wyłowione, czas przykleić je na wcześniej przygotowanej planszy.

Żeby było ładniej i bardziej kolorowo, z zielonej bibuły stwórzcie wodorosty – bibułę rozrywajcie, zgniatajcie, róbcie z niej kulki, niech ręce wykonują jak najwięcej różnych czynności.

Na koniec z kolorowego papieru wytnijcie rybki (modyfikacja logopedyczna, do rybek przyklejcie obrazki z ćwiczonymi wyrazami, niech dziecko je pokoloruje i nazwie)

A tak wygląda praca przygotowana na moich zajęciach.

 

Dagmara Jakubczyk-Szwarc - neurologopedka, terapeutka wczesnej interwencji logopedycznej, certyfikowana terapeutka Castillo Morales, terapeutka metody miofunkcjonalnej.
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *